Verjaardag <:)

17 november 2015 - Buenos Aires, Argentinië

Vrijdag hadden Nina en ik weer school en 's middags zijn we met zijn drieën naar het 'Museo de Bellas Artes' geweest. Erg mooi museum, veel verschillende soorten kunst, en schilderijen van o.a. Van Gogh, Rembrandt, Monet en Pollock. Daarna hebben we weer weinig gedaan. Zaterdag was ik jarig! Nina en Daphne hadden ontbijt gemaakt, namelijk wentelteefjes met versgeperst sinaasappelsap, en onze host had een taart, wat erg leuk was. Dat was dus een goed ontbijt, en gelukkig was het een hele mooie dag. Het was zonnig en warm, dus we besloten naar de Botanische Tuinen te gaan. Dat viel me wel enigszins tegen, grotendeels omdat het vrij klein was en je dus niet echt weg kon komen van het straatgeluid. Het was alsnog wel mooi, en ik heb wat foto's gemaakt. Daarna gingen we naar het planetarium, want dat was er heel dicht bij. Het was best een grappig gebouw van de buitenkant maar binnen was er weinig te doen dus we zijn niet heel lang gebleven. Bij het planetarium in de buurt was ook een rozentuin, een soort park eigenlijk waar op sommige plekken rozen stonden. Daar hebben we nog even gezeten en genoten van het lekkere weer. Voor de avond hadden we plannen gemaakt om uit eten te gaan, we wisten alleen nog niet waar. Toen we weer bij onze host waren had Daphne dus even wat gegoogeld, en er waren veel leuke restaurantjes bij ons in de buurt. We zitten vlak naast San Telmo, een wijk waar veel eetgelegenheden zijn dus we zijn gewoon daarheen gelopen en na geconcludeerd te hebben dat overal een beetje hetzelfde werd geserveerd, hebben we gekozen voor het restaurant waar de mensen van de bediening allemaal Pink Floyd shirts droegen. Dat bleek een goede keuze want het eten was echt lekker en de muziek die ze aan hadden staan was een leuke bijkomstigheid. We hebben erg goed gegeten en nog best lang nagetafeld met een fles wijn. Helemaal top! Zondag was het weer mooi weer, maar Daphne was nogal lang blijven slapen dus we waren pas om 3 uur op weg. We gingen naar een marktje in diezelfde buurt waar we hadden gegeten. Het was gewoon een marktje maar best leuk. Daarna hebben we even koffie gedronken en empanadas gegeten (met kaas en ham, die zijn echt lekker) en daarna gingen we boodschappen doen en weer terug naar huis. Maandag moesten Nina en ik weer vroeg op voor de tweede week taalschool. Het was een leuke dag, veel geleerd, en er is iemand bij gekomen (weer een Duitser...). 's Middags hebben we lange discussies gehouden over wat we hierna gaan doen en hoe we door Patagonië willen gaan reizen. Lange discussies waar ik jullie niet mee ga vervelen, haha. Vandaag regent het weer heel hard, dus we moeten even kijken wat we dan nog gaan doen :)
Tot slot wil ik nog even stilstaan bij de aanslagen in Parijs. Ik vind het echt heel erg en treurig dat dit soort dingen gebeuren. Meer ga ik er niet over zeggen, want dat hebben al genoeg mensen gedaan (en niet altijd op een positieve manier, wat mij betreft).
Groetjes uit het veilige Buenos Aires dan maar.

1. Ton:
    17 november 2015
    En alweer een leuk verhaal, hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad! Zou wel leuk zijn als jullie bij elkaar blijven gedurende de hele reis!
    Groetjes
    Ton
  2. Terese:
    17 november 2015
    Lieverd Lekker gerelaxt weekje gehad zo als ik gelezen heb.wandelingetje,hapje eten ,flesje wijn. helemaal top. Heb je nog een fijne verjaardag gehad of is hij zo'n beetje on opgemerkt voorbij gegaan. Leuk zo met die meiden optrekken. Blijven jullie nu de hele periode gezellig met elkaar reizen? Ik heb trouwens weer genoten van je verhaal hoor. Het is soms net alsof ik er bij ben. Lieverd veel plezier de komende dagen en voorzichtig daar. dikke kus