Rioooooo <3

31 maart 2016 - Rio de Janeiro, Brazilië

Hallootjes,
Ik ben weer in Rio, helemaal gelukkig, haha. Maar ik zal even chronologisch gaan. Donderdag de 24ste was ik dus nog in Brasília, en zoals beloofd in mijn laatste update naar het park gegaan. Ik heb er een beetje doorheen gefietst. Was een leuk park. De rest van de dag beetje gechilld, gewoon geluncht enzo. Die avond was mijn laatste avond in Brasília dus ik ben gezellig met mijn host uit eten geweest en nog wat gaan drinken.
De volgende dag om 18:00 uur vloog ik terug naar São Paulo (weer een goedkoop ticket gevonden, haha), na nog geluncht te hebben met mijn host, en toen hebben we afscheid genomen. Brasília was super leuk geweest, waarbij mijn awesome host Lucas zeker een factor was! Ik was die avond rond 21:00 uur bij mijn hostel in SP, waar ik maar gewoon lekker twee nachten ben gebleven en echt niks heb uitgevoerd.
Zondag heb ik om 12:00 uur de bus naar Paraty gepakt. Paraty is een schattig, klein, koloniaal dorpje en het ligt aan de kust ongeveer halverwege tussen São Paulo en Rio in. Ik kwam 's avonds aan dus heb die dag, afgezien van de supermarkt, weinig bekeken. Het hostel waar ik had ingecheckt had een Nederlandse eigenaresse dus dat was ook wel grappig.
Maandag heb ik een beetje de stad verkend. Het was best leuk, erg sfeervol om doorheen te lopen. Heb zo een beetje de ochtend doorgebracht, gewoon rustig lopend door de straatjes en ben toen nog naar een fort gelopen wat iets hoger lag dan de omgeving. Vanaf daar had ik een heel mooi uitzicht over de zee. En die avond heb ik, geloof het of niet, gewoon zelf gekookt. Wereldwonder. Het was nog lekker ook, maar wel veel te veel want ik weet niet zo goed hoe ik voor 1 persoon moet koken. Doe ik nooit, haha.
Dinsdag was ik alweer klaar met Paraty. Het is schattig, maar klein en ik verveelde me al, haha. Iets na twaalven de bus naar Rio gepakt en daar 's avonds ingecheckt in een hostel. Ik heb het grootste deel van de dinsdag lezend doorgebracht en dan ook in 1 dag mijn net nieuw geruilde boek uitgelezen, hehe.
Woensdag heb ik genoten van het weer in Rio zijn, langs het strand gelopen, door de straten van Copacabana gedoold en echte Braziliaanse Havaianas gekocht, hahaha. Gewoon een rustig dagje verder, en 's avonds nog wat gedronken met Henrique die ook gezellig in Rio was.
En dan vandaag. Weer niet zo veel uitgevoerd, beetje standaard dingen als was weggebracht en mijn boek dan maar weer geruild (moest wel een ander hostel zoeken met book exchange, want die waar ik zit heeft het niet -.-). 's Middags ben ik naar een park geweest. Ik heb alle hoogtepunten van Rio natuurlijk een halfjaar geleden al gezien, dus ik doe het nu gewoon allemaal chill. Niet zoveel op 1 dag (maar ja dat doe ik sowieso nergens, haha, leven als luie reiziger) en gewoon maar beetje rondlopen ofzo. Ik ben er wel tevreden mee.
Over een week zit ik alweer thuis. Het is voor mij een heel raar gevoel, hoewel ik zin heb om iedereen weer te zien. Ik denk dat dit mijn laatste blogpost is, de rest vertel ik wel als ik terug ben :p Aan alle lezers: super leuk dat jullie me al die tijd gevolgd hebben en bedankt voor alle reacties die jullie steeds hebben achtergelaten! Ik heb er volgens mij niet een keer op gereageerd maar ik las ze altijd met plezier! Haha.
Zie jullie weer in het koude kikkerlandje. Van 35 graden in Rio naar 10 graden in Rotterdam zal zwaar worden, maar gelukkig is het Rotterdam, dus dan is de temperatuur meer dan vergeven. Ik heb wel weer zin in mijn eigen stad.
Groetjes voor de laatste keer (voorlopig) vanaf het Zuid-Amerikaanse continent!

1. Mark:
    Hee liefje,
    Blij dat je weer naar huis komt. Veel plezier nog de laatste paar dagen! Take care.
  2. Magali:
    1 april 2016
    Woow hoe bizar dat je al weer terug komt.... Ergens had ik wel verwacht dat ik in het vliegtuig zou moeten stappen als ik je weer wilde zien... Maar ik ben echt superbenieuwd naar je verhalen! Als je weer thuis bent moeten we snel een keer afspreken!
  3. Terese:
    Hallo globetrotter
    Helaas voor jou zit het er weer op. Jij ook bedankt voor de leuke verhalen de afgelopen maanden. Heb je met veel plezier gevolgd hoor. Zo was het net alsof ik ook een beetje in zuid-amerika was. Hoop dat ik je snel ziet in Nederland en nog meer verhalen hoor. Een hele goede terugreis. dikke kus
  4. Ton:
    Kanniewachtuhtotikjeweerzie(t)
    haha

Tot woensdag:)
  5. Patricia:
    1 april 2016
    Fijne laatste dagen in Zuid-Amerika en veilige terugreis. Ik zal je blogs wel missen; ik heb ze met veel plezier gelezen. Ik hoorde van Nina dat jullie al weer hebben afgesproken voor over een week. Beetje een hereniging van het reisgenootschap!
  6. Gerda van Oosterhout:
    3 april 2016
    Geniet nog even van daar en geloof het of niet, vandaag is het lekker weer maar het wordt kouder!!!!!!!!!!!!!! Brrrr, doe maar een lekkere warme jas aan als je uit het vliegtuig stapt.
    Tot snel. Dikke knuffel xxxxx