De taalschool

12 november 2015 - Buenos Aires, Argentinië

Afgelopen zaterdag, vlak nadat ik die blogpost had geschreven, kregen we een berichtje van onze host dat hij ons helaas niet meer kon hosten wegens vage omstandigheden en dat we weg moesten gaan (hij zei het niet precies in die woorden, maar daar kwam het toch wel echt op neer). We hebben toen wat overlegd over een hostel, omdat couchsurfen tijdens de cursus van Nina en mij niet zo handig zou zijn als we halverwege de week zouden moeten verhuizen. Uiteindelijk mochten we gelukkig terugkomen bij onze vorige host, Juan, voor de hele week, dus tot en met vrijdag. Dit aanbod hebben wij dankbaar aangenomen en we waren eigenlijk de hele zaterdag dus kwijt aan verhuizen. Bij Juan waren ook twee andere meisjes, een Frans en een Schots meisje die samen hadden gestudeerd. Zij waren erg gezellig en we hebben zondag dan ook met hun en Juan doorgebracht. We zijn met z'n alleen naar wat plekken gegaan een beetje buiten de stad, en naar La Boca, een buurt waar allemaal gekleurde huisjes stonden. Het was best leuk allemaal, maar ik voelde me niet zo heel lekker dus dat was wat minder. Gelukkig was het de volgende dag weer over, want Nina en ik moesten om 8 uur op school zijn. We begonnen met een introductie samen met alle andere nieuwe leerlingen, en daarna moesten we een soort intake test doen om ons niveau te bepalen. We werden in het eennalaagste niveau geplaatst (haha, we hadden onze Spaans skills toch een beetje overschat...). Dat vonden we niet zo heel erg, want de directeur betoogde dat het idee van de school was dat iedereen goed Spaans zou leren spreken, en dat wij wel goed waren in grammatica maar niet zozeer in het voeren van gesprekken. Daarnaast zou een hoger niveau misschien gewoon echt te moeilijk voor ons zijn. De eerste dag was best leuk, maar we merkten wel dat het tempo vrij laag lag. Dat kwam echter meer door de mensen in de groep dan door het curriculum, want er werden heel veel vragen gesteld (soms een beetje frustrerend want dan was het gewoon net verteld en vroeg iemand precies iets daarover). Maar goed, het was best leuk. 's Middags hebben Nina en ik niet zoveel gedaan, terwijl Daphne bij onze vorige host was om de sleutels terug te geven. 's Avonds hebben we gegeten en gekletst met Emma en Rebecca (de andere couchsurfers die bij Juan waren), dus dat was leuk. Dinsdag weer school, en daarna zijn we naar een hele grote boekenwinkel gegaan in een heel mooi gebouw. Daarna zijn we rustig teruggegaan naar Juan, hebben we gekookt met Emma en Rebecca en de rest van de avond gechilld. Woensdag weer school, en 's middags gingen we met een jongen van de taalschool die ook Nederlands is en ook 18 naar een begraafplaats. Daphne was daar al in de buurt, dus we hadden met haar afgesproken bij de Floralis Generico, een metalen bloem (het is een heel groot kunstwerk, ik heb er een foto van). Die bloem beweegt ook, hij is 's nacht gesloten en dan opent hij overdag en daarna gaat hij weer langzwaam dicht. Best grappig. Die begraafplaats was apart, het waren allemaal kleine gebouwtjes waar grafkisten of urnen in stonden. Sommige waren zelf een soort minikerkjes. Wel erg mooi. En op die begraafplaats lag ook Evita (ik wist niet wie dat was, kennelijk kon dat echt niet... Ik let gewoon weer niet goed op). Daarna hebben we met zijn vieren koffie gedronken (wij drieën en Tijn van school). Was allemaal erg leuk. Voor Emma en Rebecca was het de laatste avond in Buenos Aires en we hebben met zijn allen een film gekeken. Vandaag na school hebben we weer niks gedaan, want het regende hard. Nina en ik zijn wel gaan lunchen bij een cafeetje, dat was gezellig. De rest van de middag hebben we een beetje gechilld. De taalcursus bevalt ons wel, het is best leerzaam en we ontmoeten er allemaal leuke mensen. We hebben dan ook vandaag geregeld dat we de cursus nog een week kunnen volgen. Kortom, we vermaken ons prima :)
Groetjes!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Suzanne:
    12 november 2015
    Oh ja, kleine toevoeging: die taalschool zit helemaal vol met Duitsers. Echt bizar. Ik denk dat minstens de helft uit een Duitssprekend land komt, niet alleen Duitsland maar ook Zwitserland en Oostenrijk. Overal om je heen hoor je Duits. Wel grappig. :)
  2. Terese:
    Lieve Suus
    Bedankt voor de leuke brief. Fijn dat jullie het ook af en toe lekker rustig aan doen. Dat is fijn op zijn tijd.Haasten moet je maar weer doen wanneer je weer in Nederland ben.Dan ga je op in de grote menigte. hihi . Knap ook dat jullie een Spaanse cursus doen. Is wel handig als je in Spaans sprekende gebieden bent toch.Veel plezier en wees voorzichtig . Dikke kus
  3. Siranouch:
    12 november 2015
    Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Humor dat jullie jezelf danig overschat hadden qua Spaanse skills :) Wat goed dat jullie nog een weekje Spaans gaan studeren. En opvallend dat er zoveel Duitsers zijn... Ik hoop dat het weer snel weer mooi zal zijn. Veel plezier jullie! XX
  4. Mark:
    13 november 2015
    Nou, Duitsers in Argentinie is niet echt heel bijzonder hoor....
    Ken uw klassiekers (..)
  5. Marc:
    13 november 2015
    Hallo lieve Nina
    Ff een korte reactie vanuit Kralingen .
    Vanavond de door regen uitgestelde kraker Argentinië vs de aartsvijand Brazilië te BA.moeten jullie daar niet heen om sfeer te proeven?
    Toen ik in Costa Rica studeerde bezocht ik ook zo n taalschool.intensief maar daardoor kom je er goed in.kocht ook elke dag een krant om te lezen.leuk dat julliedat doen!
    Er zijn boeken volgeschreven over de vlucht van nazies ,veelal met hulp van een deel van de RKKerk,naar zuid Amerika aan einde of na WO 2.Peron niet vrij van nazi sympathieën liet dat zonder problemen toe.
    Ben ook erg benieuwd naar beelden van het centrum van BA.
    Altijd erg leuk het blog te lezen.geniet van jullie verdere reis!
    Gr Marc van Maanen
  6. Oma:
    14 november 2015
    Lieve Suzanne,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Je had weer een heel leuk stuk geschreven. Prettige dag op je verjaardag en ik kijk uit naar het volgende stuk.

Liefs van Oma
  7. Patricia:
    14 november 2015
    Gefeliciteerd Suzanne, veel plezier met al je (nieuwe) vrienden en vriendinnen. Maak er een mooie dag van!

Patricia