"Bienvenido al Mar del Plata"

22 november 2015 - Mar del Plata, Argentinië

We zijn in een nieuwe stad! Gisteren hebben we 6 uur met de bus gereisd van Buenos Aires naar Mar del Plata, waar we om 8 uur 's avonds arriveerden en een uur later bij onze nieuwe couchsurfing host waren. Maar goed, ik spoel even terug naar afgelopen dinsdag. Het was dus geen mooi weer, en we hebben dan ook heel weinig gedaan. Ik weet het allemaal niet eens meer. Woensdag hadden we weer school, en daarna hebben we met zijn drieën geluncht. Daarna hebben we een beetje gewinkeld en 's avonds hebben we pannenkoeken gebakken. Er waren twee nieuwe meisjes die kwamen couchsurfen bij onze host dus dat was erg gezellig. Donderdag ging school niet door want er was iets van een opleiding voor de docenten. Dit werd gecompenseerd door twee middaglessen in te roosteren. We hebben op donderdag dus ook niet zoveel gedaan, behalve Harry Potter kijken en koekjes bakken. Het was ook wel heel slecht weer, er was zelfs stroomuitval door de heftige onweersbuien en regenval. Donderdag was weinig productief daardoor. Vrijdag was wel weer actief. Het was onze laatste schooldag, maar Nina voelde zich niet zo lekker dus ik ben alleen gegaan. 's Middags kreeg ik mijn certificaat (yes!) en daarna heb ik met Daphne geluncht bij een klein cafeetje. Vervolgens moest ik terug naar school voor de middaglessen, die nog erg gezellig waren want het was maar een heel klein groepje. Ik ga de taalcursus wel missen, ik vond het echt leuk daar. Na school ben ik met Daphne onze buskaartjes gaan kopen voor de volgende dag en 's avonds hebben we geprobeerd Indiase curry te maken. Het was best lekker nog, ook al hadden we niet alles wat we thuis altijd gebruiken. Na het eten hadden we afgesproken met die Nederlandse jongen van de taalschool, dus we hebben wat bier gedronken en een beetje gepraat. Het was erg gezellig, we waren wel eerst van plan om ook nog uit te gaan maar iedereen was een beetje moe dus dat is er niet echt meer van gekomen. Zaterdag zouden we dus gaan vertrekken, 's ochtends al onze spullen ingepakt en we waren ruim op tijd bij het station. De busreis was zoals elke busreis vrij saai, maar gelukkig niet al te lang. Vandaag is het zondag, het is licht bewolkt maar we gaan in ieder geval alvast een buskaartje kopen naar de volgende bestemming en even kijken of er wat leuks te doen is in Mar del Plata. :)

1. Patricia:
    22 november 2015
    Gefeliciteerd met het certificaat Suzan!
    Gaan jullie helemaal door naar Vuurland? Dan hebben jullie nog wel wat kilometers met de bus te maken. Zou wel spannend zijn.

Dag, Patricia
  2. Siranouch:
    22 november 2015
    Leuk al die foto's! En jullie staan er leuk op, vind ik ...
    Leuk om jullie belevenissen te lezen en mee te kunnen leven.
    X
  3. Terese:
    22 november 2015
    Wat een leuke foto's weer Suus. Mooi winkelcentrum ook.Roze/rode kerstboom is echt wel een kleurtje voor het land waar je nu bent.Ze houden daar wel van een fris kleurtje. hihi.
    Over een paar weekjes begin ik ook met het versieren van het huis.Binnen en buiten natuurlijk. Ik kijk er echt naar uit.Vind het altijd zo'n leuke periode in het jaar. lieverd tot snel schrijfs en wees voorzichtig daar. dikke kus
  4. Helène:
    23 november 2015
    Dag dames,

Wat een avontuur en beleving van jullie 3tjes. Van Patricia heb ik al het een en ander gehoord. Geweldig dat jullie dit zijn aangegaan, ik wil ook graag op de hoogte gehouden worden.

Ik ben Helène en de voormalig oppas van de familie van Maanen.
    Jammer dat ik de foto's niet kan downloaden, misschien komt dat nog.
    Geniet van iedere dag!
  5. Helène:
    23 november 2015
    De foto's zijn gelukt!!!!!!!!!!!!!!!