Oud en Nieuw in Valparaíso

5 januari 2016 - Santiago, Chili

Hoi allemaal! Superlang geen blogpost geschreven, sorry, we hadden het druk. Op zondag 27 december vertrokken we naar Valparaiso. We hebben die dag niet veel gedaan, nadat we in het hostel waren aangekomen hebben we wat rondgelopen. Het was wel een erg leuk hostel, veel gezellige mensen waar we dan ook mee hebben gechilld 's avonds. Erg leuk.
Maandag zijn Daphne en ik naar een foto tentoonstelling geweest samen met Tijn, een jongen die Nina en ik op de taalschool in Buenos Aires hadden ontmoet. Hij was toevallig ook in Valpo toen wij er waren, dus dat was heel gezellig. Na de foto dingen hebben we Nina opgehaald in het hostel en zijn we met zijn vieren uit eten geweest bij een café. Was heel lekker eten. Daarna zijn we naar Viña del Mar gegaan, een plaatsje vlak naast Valpo waar Tijn een couchsurfing host had, en daar zijn we nog even uitgegaan, maar niet tot laat want we waren moe.
Dinsdag hebben we de hele dag door Valparaiso gelopen, beetje door het centrum wat verder niet heel interessant was. 's Avonds hebben we lasagne gemaakt en nog een beetje rondgehangen met mensen van het hostel.
Woensdag zijn we door de mooiere delen van Valpo gelopen, de delen met leuke straatjes en gekleurde huisjes en graffiti overal. 's Avonds hebben we weer met mensen uit het hostel gechilld (ik heb in de hele tijd dat we in Valpo waren heel weinig tijd slapend doorgebracht...), en het was weer super gezellig.
En toen was het de 31ste, oudejaarsavond en de reden dat we naar Valpo waren gekomen. Er was allemaal lekker eten en drinken bij het hostel, en om 12 uur was er een supermooie vuurwerkshow waar we met Tijn heen zijn geweest. Valparaiso ligt zeg maar aan een baai, en rond de hele baai staken ze hetzelfde vuurwerk af tegelijk, dus dat was echt heel cool om te zien. En wij stonden heel dichtbij, en vrij hoog, want we hadden echt de allerbeste plekken bemachtigd. Dat was dus heel erg leuk. Daarna was het feest in de stad, overal dansten mensen in de straten dus dat was leuk om te zien.
Op nieuwjaarsdag hebben we weinig uitgevoerd, 's avonds moesten we uit eten omdat we niks hadden gehaald en alle winkels dicht waren, dus zijn we naar een restaurant gegaan (dat was ook nog lastig want ze zaten bijna allemaal vol). Het eten was wel lekker op zich, maar ze hadden echt de slechtste service ooit, alles ging helemaal mis haha.
De volgende dag hadden we gepland naar Mendoza te gaan, maar we zijn in plaats daarvan terug naar Santiago gegaan omdat we eigenlijk allemaal wel een beetje klaar waren met Argentinië. We werden weer ontvangen door Matias, echt heel aardig, en hij had ook twee Zweedse meisjes die bij hem couchsurften. Die avond hebben we met zijn allen gebarbecued, wat heel gezellig was.
Zondag hebben we niet veel gedaan, een beetje rondgelopen waar we al waren geweest de vorige keer dat we in Santiago waren en frozen yoghurt gehaald met Tijn, die ook naar Santiago was gegaan. 's Avonds zijn we met Matias en de Zweedse meisjes naar een sandwich café gegaan en hebben we super veel, maar ook echt super lekker gegeten.
Maandag gingen we met Mati en de Zweedse meisjes naar een heuvel, waar we best leuk uitzicht hadden, en daarna hadden Nina en ik afgesproken met Tijn en een Australische gozer die bij dezelfde host zat. Met hun hebben we zo'n beetje de dag doorgebracht en 's avonds kwamen ze met hun host bij Mati thuis chillen. De Zweedse meisjes waren inmiddels vertrokken, dus we waren met zijn zevenen. We hebben heeeel lang met zijn allen gechilld en gepraat en het was allemaal erg gezellig.
Vandaag gaan we buskaartjes kopen, we gaan hierna waarschijnlijk naar La Serena, wat iets noordelijker ligt in Chili.
Groetjes van ons drieën!

1. Ton:
    5 januari 2016
    Is de wijn en het bier ook "gechilled" hahaha

Gelukkig nieuwjaar aan jullie 3en

Ton
  2. Terese:
    6 januari 2016
    Alles komt mij zeer gerelaxed over. Heerlijk meid. Wat een bijzondere tijd om op terug te kijken. Nog een heel gelukkig en gezond 2016 voor allemaal met nog meer reisplezier.
  3. Oma:
    6 januari 2016
    Lieve Suus,

Hier weer een berichtje van mij. Allereerst een heel goed nieuwjaar. Wat een belevenissen hebben jullie toch hè en maar chillen en biertjes drinken, leuk toch!
    Wat vond ik het leuk met kerst dat ik je aan de telefoon kreeg. Leuk kerstcadeau toch. Geniet lekker van alles. Groetjes aan jullie drieën.

Liefs oma
  4. Gerda van Oosterhout: