Punta del Diablo

27 oktober 2015 - Punta Del Diablo, Uruguay

Gisterochtend zijn we aangekomen in Punta del Diablo. We hadden de bus genomen vanuit Porto Alegre in de richting van Montevideo. We hadden gezegd dat we naar Punta del Diablo moesten, dus we werden om 5 uur uit de bus gegooid in Chuy, net over de grens van Uruguay. De mevrouw van de bus legde in het Spaans uit dat de bus naar Punta del Diablo zo zou komen. Gelukkig was dat ook zo, we moesten wel even wachten, maar hij kwam. Het was nog maar heel kort naar Punta del Diablo, dus we waren om iets van half 7 daar. De zon kwam net op boven de zee, wat echt een heel mooi beeld was. We zijn over wat rotsen geklommen (backpacks nog op onze rug), en hebben toen rustig de zon op zien komen. Het was echt heel mooi, ik zal ook wat foto's uploaden. Na de zonsopgang gingen we een hostel zoeken, maar dat bleek niet zo gemakkelijk. Punta del Diablo is een heel klein plaatsje. Het bestaat uit een heleboel kleine huisjes (er is een verbod op hoge gebouwen), het wordt voornamelijk bewoond door lokale vissers, en het heeft normaal gesproken rond de 800-900 inwoners. In het hoogseizoen stijgt dit aantal echter tot ongeveer 25000 (!) en dan is ook opeens alles open natuurlijk. Bijna alle hostels zijn nu dicht, en het was ook nog eens heel vroeg toen we aankwamen. Na lang rondlopen hadden we er een gevonden die open was, en we mochten zelfs gewoon ontbijten (moesten we wel een beetje voor betalen, maar ja). We hadden nog steeds wel een groot probleem: we hadden geen geld. Alleen op onze rekening, en een paar reaís uit Brazilië, maar geen Uruguayaanse pesos. Er is in Punta del Diablo één ATM, maar die functioneert alleen in het hoogseizoen. Verder accepteren ze op de meeste plekken alleen Visa en geen Mastercard :( We hebben gisteren dus helemaal niks gedaan, gewoon de hele dag in het hostel gechilld, en vandaag hebben we geld opgenomen en op het strand gezeten. Morgen gaan we naar een park in de buurt wat heel mooi schijnt te zijn, en als we daar zijn geweest hebben we het wel weer gezien hier. Het is wel echt leuk verder, heel idyllisch en iedereen doet gewoon rustig aan, start laat op, en praat wat met elkaar bij de mini supermarkt. Best grappig allemaal.
In het hostel zijn er wel wat leuke mensen, dus het is erg gezellig.
Groetjes!

1. Nina:
    27 oktober 2015
    Superleuke blog meid!
  2. Ton:
    27 oktober 2015
    Meid, wat ben jij stoer!
    Net over de grens van Uruguay, op de bus wachten, OM 5 UUR IN DE 'S MORGENS!!!!

Respect!!!

Veel plezier nog
    Groetjes, Ton
  3. Stefan kamphuis kennis van je vader:
    28 oktober 2015
    Beste suzanne hoorde van je vader van jullie geweldige avontuur
    Hoorde ook dat jullie,jij naar argentinie wilt reizen ,
    Ik heb daar een kennis, de dochter van een oude vriend, wonen
    Zij heet gwen Hulsegge, en woont in bariloche, in patagonie,
    Zij is nederlandse en getrouwd met een argentijn die daar oa reizen aanbied door patagonie per paard, zei is heel gastvrij en
    Misschien wel bereid jullie de weg te wijzen of te helpen
    Misschien een goed adres om te hebben als backup voor als er iets is
    Zou je wel willen koppelen aan haar facebook maar weet even niet hoe dat moet
    Veel reisplezier Stefan Woont in de schubertlaan in hberg
  4. Gerda van Oosterhout: