HET EINDE VAN EEN TIJDPERK

18 februari 2016 - Cuzco, Peru

Familie, vrienden,

Met pijn in mijn hart deel ik u mede dat dit de laatste blogpost is waar we met zijn drieën aan werken en dat dit tevens de laatste dag is die wij met zijn drieën doorbrengen. Morgen zullen onze wegen zich scheiden, en zal ons reisgenootschap uiteenvallen. Daphne heeft een baan gevonden, in het hostel waar we nu verblijven. Ze mag achter de bar werken in ruil voor korting op eten en gratis verblijf. Nina gaat morgen met de bus naar Machu Picchu waar ze zaterdag aan zal komen en die avond is ze dan weer terug in Cuzco. Anderhalve dag later zal zij de bus naar Lima nemen, waarvandaan haar vlucht vertrekt op de 29ste. Ik ga morgen beginnen met de Salkantay Trek, waarvan ik terugkeer op de 23ste, laat in de avond. Dan ga ik terug naar het hostel waar we nu zijn en nog even met Daphne chillen, en zo snel mogelijk daarna ga ik ook richting Lima, want ik moet Nina natuurlijk wel uitzwaaien op het vliegveld :) En als Nina daar al een paar dagen is kan ze me een gepersonaliseerde city tour geven!

We zullen nog even vertellen over de afgelopen dagen. Na de laatste update hebben we dus goed gebruik gemaakt van happy hour en de barbecue. We hebben een paar biertjes en piscola's gedronken en het werd een gezellige avond. LOKI LOKI LOKI, HOY HOY HOY.

Zondag was het carnaval in Cuzco, wat betekende dat er weer allemaal kinderen op straat waren met waterballonnen en -pistolen en schuimspuitbussen. We zijn naar buiten geweest omdat we hier niet van op de hoogte waren, maar we hadden het snel genoeg door toen iedereen om ons heen bekogeld werd met weet ik veel wat allemaal. We werden er een beetje moe van om zo voorzichtig te moeten zijn, dus we zijn teruggerend naar het hostel, tussendoor schuilend in winkels en restaurantjes. We zijn de rest van de dag maar niet meer naar buiten gegaan.

De volgende dag hebben we een beetje door de stad gelopen, geluncht, niet heel veel interessants. Het was op zich wel leuk om wat meer van de stad te zien, we hebben gewoon doelloos rondgelopen en Cuzco verkend. 's Avonds hebben we bij het hostel gegeten en nog een paar bijzondere drankjes gedronken. We hebben het echter niet te laat gemaakt, want de volgende dag moesten we uitchecken.

Dat was dus dinsdag. Het uitchecken  duurde helaas nogal lang, want de uitcheck tijd was 13:00 en iedereen komt dan ook echt precies om 13:00 (wij dus ook... Erg intelligent). Toen we eindelijk klaar waren bij Loki zijn we naar een ander hostel gegaan, want we vonden het beter om naar een wat rustiger hostel te gaan als we vroeg op moesten voor Machu Picchu. Na een leuke wandeling in de zon (#lijden) konden we inchecken bij Pariwana. Pariwana is echt een goed hostel, het is netjes en de douche was echt super chill. Er is hier ook een bar, net als in Loki, maar alles is net wat rustiger en als je wilt, kun je wel slapen dus dat is fijn. In Loki was dat echt compleet onmogelijk.

Woensdag ben ik met Nina naar een reisbureau gegaan waar we onze Machu Picchu tours hebben geboekt. Daarna hebben we met Daphne erbij koffie gedronken en taart gegeten. Toen begon het heel hard te regenen dus we zijn maar teruggegaan naar het hostel. Het was Daphnes eerste werkdag die avond dus Nina en ik gingen gezellig allemaal drankjes bij haar bestellen :) Nina en ik hebben in de tijd dat Daphne aan het werk was gereflecteerd op de reis en de plekken waar we zijn geweest, de mensen die we hebben ontmoet, en de mooie dingen die we samen hebben beleefd. Het was een mooie avond, vol blijdschap en verdriet, woede en vrede, liefde en haat.

Nu we hier zo aan het einde van onze tijd samen zijn, realiseren we ons wat een speciale band we hebben ontwikkeld en wat voor avonturen we samen hebben doorgemaakt. We zullen deze reis en elkaar nooit vergeten, zelfs als we in een later stadium van ons leven contact hebben verloren. Als we 80 zijn en in onze schommelstoel zitten, zullen we terugdenken aan dit moment, waarin we onze laatste blogpost schrijven, en wie weet zal er een traantje gelaten worden. HAHA.

Nou dat was het dan.

Ik blijf wel bloggen over de rest van mijn reis hoor, no worries. Er komt er ook nog wel eentje waar Nina nog bij is dus dat wordt weer een superleuk verhaal en een supergezellige blogschrijfsessie #dollepret!1!!1!1!!!één!!11!!!111!1!!!!1!!!

1. Nina:
    18 februari 2016
    Ik schrijf even een reactie omdat het anders zo triest is dat er 0 reacties zijn. Ik hou echt heel veel van je Suus ik ga je super erg missen als ik weer in Nederland ben, haha nee hoor grapje doeiiiiiii xxxxxxxxxxoxoxoxoxxx.
  2. Fabienne:
    IK MIS JULLIE. Deze post is zo emotioneel, tranen schieten mij in kont
  3. IvanaTAH:
    18 februari 2016
    Ya je mistte echt een kans. Je kon verkleed als Kuzco naar t carnival in Cuzco. Toch jammer. Maar je zei machu picchu geboekt, maar ben je ook al gegaan dan want dat is cool. Ok. Dat was mijn reactie. Oh ja en super triest dat dat echte reisgenootschap nu uitelkaar is gevallen, but all good things must end and great things should end in greatness en t lijkt me allemaal wel geslaagd enzo. Dus dat.
  4. Patricia:
    18 februari 2016
    Lieve meiden, wat een mooi ontroerend verhaal.Ik zie jullie al zitten als oude besjes...
    Maar eerst gaan jullie verder reizen, werken, studeren, kortom nog heel veel meemaken (en zeker nog niet terugblikken).
    Daphne, heel veel succes in hostel Pariwana en tot over een jaar?
  5. Terese:
    18 februari 2016
    Fijn dat jullie met zijn drietjes zo'n fantastische tijd hebben door kunnen brengen.
    Lijkt mij inderdaad ook dat je dan een speciale band heb gebouwd. Jammer is het wel dat dit reisgezelschap nu uiteen valt. Maar aan alles komt een einde hè. Geniet lekker van de resterende tijd meisje. Want voordat je het weet ben je weer in het kleine kille kikkerlandje.Heeft natuurlijk ook weer leuke kanten natuurlijk.Onder ander kun je dan mopperen op het weer. Doen wij ook.hihi.Maak er een leuke resterende tijd van meid. Dikke kus
  6. Oma:
    19 februari 2016
    Wat een ontroerend, mooi verhaal. En wat schrijven jullie al volwassen! Deze reis heeft jullie echt een vriendschap voor het leven opgeleverd. Als ik aan vriendinnen jullie resiverhalen vertel, zijn ze heel verbaasd =, dat jullie dit op 18-jarige leeftijd al meemaken. Wat een lef en moed! We kijken naar je thuiskomst uit Nien! Heel gezellig, als je er
    weer bij bent. Jij zal de vrijheid en vriendschap wel missen. Hoe lang blijft Suzanne nog reizen? Geniet nog van de resterende tijd samen. Tot gauw en goede reis. Wees voor-zichtig, let goed op jezelf Nien. Veel liefs, oma van Nina.Hopelijk heeft Daphne het naar haar zin achter de bar..
  7. Ton:
    19 februari 2016
    Met pijn in mijn hart!!
    Ik schrok me rot!!!

Gelukkig gaat het goed. Veel plezier de rest van de trip. Groetjes aan de meiden.
    Ton
  8. Suzan:
    20 februari 2016
    lieve Suzanne, Nina en Daphne, hier spuit 11 met een reactie... had al veel eerder even willen reageren.
    Ik (tante van Nina) keek altijd enorm uit naar de blog en heb er enorm van genoten.
    Stiekem een beetje met jullie mee gereisd. Wat kun je prachtig schrijven Suzanne, heel vermakelijk en beeldend. Mijn moeder (oma van Nina) en ik hebben alle plekken opgezocht op internet en via een youtube filmpje ook de death road trip beleefd... werden al duizelig bij de eerste beelden! Fantastisch wat jullie allemaal hebben gezien en meegemaakt.
    Dankjewel Suzanne (en Nina en Daphne)dat je/jullie ons hebt deelgenoot hebben gemaakt van al jullie belevenissen, ik blijf Suzanne volgen natuurlijk en hopelijk laat Daphne het komende jaar ook af en toe van zich horen? no pressure haha.
    Twintig jaar geleden heb ik met een Belgisch meisje een reis door Zuidelijk Afrika gemaakt en we zijn nog steeds druk aan het whatsappen etc, als je samen zoiets bijzonders heb meegemaakt, blijf je een band voor het leven hebben. Nou lieve meisjes, geniet nog van de laatste weken! Suzanne, veel plezier met ' de extra maand' , let goed op jezelf!
    Daphne een leuk en fijn jaar toegewenst, stoer van je hoor! Nina, ik verheug me op je terugkomst! Veel liefs! Suzan
  9. Aline:
    20 februari 2016
    Wat een spannende dingen hebben jullie allemaal weer meegemaakt zeg, vooral die waterballonnen enzo :o En dit was inderdaad wel een heel emotionele post :'( Vergeet niet veel foto's maken van de tour naar Machu Picchu (en ze naar mij te sturen, met de foto's van de trui en poncho)! Veel plezier nog met alles en tot snel Nien!!!