Het begin

7 oktober 2015 - Rio de Janeiro, Brazilië

Het begon allemaal op een mistige, regenachtige dinsdagochtend. Bijna alles ging goed: Nina en ik waren op tijd op het vliegveld, maar Daphne (die het overigens erg belangrijk vond om vroeg op Schiphol te zijn) was wat later. Nina en ik besloten alvast te gaan inchecken, maar helaas zei de dame die mij incheckte dat ik een visum nodig had. Toen ik zei dat ik niet van plan was langer dan 90 dagen te verblijven (dan heb je geen visum nodig), antwoordde zij dat ik dat toch echt moest kunnen aantonen. De mevrouw waarbij Nina incheckte zei hier in eerste instantie niets over, maar de andere mevrouw zei tegen haar dat zij ook visa moest checken. Enigszins geïrriteerd verlieten we de rij om een ticket te kopen naar een andere bestemming. De meneer bij de balie gaf ons een reservering voor een vlucht van Rio naar Montevideo, echter wel benadrukkend dat dit niet écht een ticket was, maar dat we het er maar mee moesten doen. Gelukkig liet de mevrouw bij het inchecken ons deze keer wel gewoon doorgaan. De vlucht naar Madrid was gewoon normaal, de overstap ging prima en de vlucht naar Rio was vooral gewoon lang en verveeld. Maar we zijn er, en we werden op het vliegveld opgehaald met de auto door onze couchsurfing hosts! Wat een luxe, en ook erg fijn omdat het buiten al donker was (ja vind ik toch een beetje eng hoor haha).
Tot zover dag 1.
Groetjes van Daphne, Nina en Suus

1. Terese:
    7 oktober 2015
    Lieverd ,jammer van dat vervelende opstakeltje aan de incheckbalie.Maar je bent er gelukkig.Hopelijk heb je inmiddels lekker geslapen en ben je al begonnen met de eerste dag van je geweldige avontuur. Geniet lekker met volle teugen en hopelijk horen we snel weer iets van je. Dikke kus
  2. Mark:
    7 oktober 2015
    Hee kind, fijn dat jullie safe onderdak zijn. Geef die mensen een stroopwafel!!!
    Als je wakker bent naar de link luisteren die ik je hiermee stuur....
    x
  3. Siranouch:
    7 oktober 2015
    Mijn reactie staat bij je foto ...
  4. Siranouch:
    7 oktober 2015
    Mijn reactie staat bij je foto ...
  5. Mieke:
    7 oktober 2015
    Ha meis, een turbulente start van je avontuur!
    Leuk dat we je op deze manier kunnen volgen. xx
  6. Oma:
    Ha vrouwtje,
    eindelijk is je avontuur begonnen. Het was wel even vervelend aan de balie, maar alles is goedgekomen. Geniet lekker overal van en tot horens weer. Groetjes aan je vriendinnen.
    Liefs Oma
  7. Patricia: