Goede tijden in El Chaltén en een reünie

19 december 2015 - Bariloche, Argentinië

Afgelopen vrijdag (de 11de) hebben we, zoals ik verwacht had, niet echt iets uitgevoerd want we hadden gewoon niks meer te doen in El Calafate.

Zaterdag ging de bus dus heel vroeg, en om een uur of 10 waren Daphne en ik in El Chaltén. We mochten gelukkig gelijk het hostel in, ook al was check-in officieel pas om 12 uur. In onze kamer van 6 was ook een Amerikaanse gozer, hij was nog in het hostel omdat hij de vorige dag zijn knie bezeerd had tijdens het hiken, dus hij nam een chill dagje. We gingen even ontbijten/lunchen met hem, wat erg gezellig was. Hij kwam uit New York en hij had allemaal interessante dingen te vertellen. Na onze brunch gingen Daphne en ik een korte hike doen naar een waterval, was erg mooi. Daar hebben we even gechilld en wat gegeten en toen zijn we rustig teruggelopen. Interessant is dat als je El Chaltén binnenkomt met de bus, ze je eerst uit laten stappen bij een informatie huisje, waar je verteld wordt dat je niet het park mag vervuilen, en het water uit alle beekjes gewoon kan drinken, en dat je je niet moet gaan wassen in dat water want het is dus heel schoon. Dat vond ik wel cool, dat ze echt hun best doen om het te beschermen. Zaterdagavond hebben we een beetje rondgehangen in het hostel en gekookt. Er waren dus naast die gast uit New York nog allemaal leuke mensen, nog een Amerikaan (een acteur uit een best grote film! Echt veel te cool) en twee meisjes waarvan 1 Engels en 1 ook uit de VS, en nog een Australische guy die in El Calafate ook in ons hostel zat. Met hun hebben we gezellig wijn gedronken en een heleboel leuke gesprekken gehad.

Zondah hebben we een langere hike gedaan, één van 20 kilometer in totaal. Heen was 10 kilometer en terug ook, maar in de laatste kilometer klom je 400 meter en dat duurde ongeveer een uur. Het was heel zwaar, maar het was het helemaal waard. Je kwam uit aan de voet van de berg Fitz Roy, en er was een meertje daar. Het uitzicht was echt super mooi, en de berg was erg imposant. In totaal zijn we denk ik wel 8 of 9 uur weggeweest, maar het was heel leuk. 's Avonds hebben we weer in het hostel gechilld, deze keer met een paar andere mensen en ook weer met die acteur dus dat was allemaal weer leuk.

Maandag hebben we weer een wat kortere hike gedaan. Het duurde allemaal maar kort, maar het was alsnog wel mooi, want de hele omgeving van El Chaltén is gewoon adembenemend. 's Middags hebben Daphne en ik wafels gegeten, een met appel en stroop achtig spul en rum en ijs, en een met ham en kaas (ik vond een hartige wafel erg interessant klinken, en het was super lekker). Na het avondeten hebben we weer in het hostel gechilld, deze keer met een Deens meisje en een Amerikaans meisje. We hebben met hun Yahtzee gespeeld en daarna Jenga met nog wat mensen. Was allemaal heel leuk, super veel gezellige mensen ontmoet dus El Chaltén was zeker een goede keuze.

De volgende ochtend ging onze bus om 10:30 weg, en het duurde 30 uur om naar Bariloche te komen, was echt lijden. Wel een comfortabele bus verder, brede stoelen en we kregen eten.

Woensdag om 22:00 kwamen we aan in Bariloche, en we zijn direct naar onze couchsurfing host gegaan. Wel relatief vroeg gaan slapen na een biertje, want ik was best moe.

Donderdagochtend hadden we afgesproken met Nina (ze had haar hostel geboekt tot vrijdag) en toen waren we weer reunited! <3 Beetje rondgelopen door de stad en langs het meer. Erg mooi, maar het was wel minder lekker weer. 's Avonds hebben Daphne en ik nog even rondgehangen met onze host en wat te eten gemaakt. Was heel gezellig.

Vandaag was het beter weer, Nina is vanochtend ook naar de couchsurfer gekomen en we hebben buskaartjes gekocht naar Santiago voor maandag. Ook nog ijsjes gegeten en chocola enzo (Bariloche is de chocolade hoofdstad van Argentinië, yesssss). Morgen gaan we naar het park in de buurt om te hiken of te fietsen ofzo, moeten we nog even kijken.

Nou dat is weer even de update, sorry dat ze minder regelmatig komen de laatste tijd... We hebben het veel te druk :)