Montevideo, Colonia del Sacramento en een boot

3 november 2015 - Buenos Aires, Argentinië

Zo, Aline Eggink, deze is voor jou :)
Montevideo was nog erg leuk. De stad zelf vonden we niet zo mooi, want het was allemaal vrij slecht onderhouden maar het was wel een relatief heel veilige stad ('s avonds over straat lopen kon in de meeste buurten gewoon zonder je zorgen te hoeven maken) en er waren best een paar mooie dingen te zien. Onze host Jayson was echt grappig. Hij had heel veel leuke verhalen want hij heeft echt veel gereisd en zijn zoon was ook erg gezellig. We hebben in Montevideo de eerste dag lang rondgelopen omdat we naar de film wilden (ja echt erg, we zijn op allemaal mooie plekken en dan moet ik per se een of andere Amerikaanse film zien) en op zoek waren naar een bioscoop. Uiteindelijk zijn we naar Tourist Information gegaan (hadden we beter eerder kunnen doen) en vonden we een bioscoop, maar ze draaiden de film die ik wilde zien niet en het was ook al best laat. Toen zijn we dus maar terug naar huis gegaan, met de taxi want we wisten niet welke bus we moesten nemen en Montevideo is niet heel goed in toeristen informatie verstrekken want ik kon het echt nergens vinden. Eerder op de dag waren we nog wel naar een soort Panorama punt geweest in een of ander hoog gebouw, dus dat was wel lachen. 's Avonds hebben we gekookt, rijst met groenten en dat was erg lekker. Jayson had een kaartje voor ons getekend met alle uitgaansplekken in de buurt dus Daphne en ik zijn ze allemaal afgelopen en we hebben bij twee ervan een biertje gedronken (een biertje houdt in dat je een fles krijgt van een liter die je deelt met alle mensen aan je tafel, in dit geval 2). Niet bij allemaal, want sommige plekken zaten vol. In ieder geval was het erg gezellig. De volgende dag was zaterdag, dus Halloween. We zijn naar een geschiedenis museum geweest waar ze een echte mummie hadden, dat was echt super cool. Die avond hebben we pannenkoeken gebakken en met Jayson en de vader van de man die de eigenaar was van die vegan bar van donderdagavond (beetje ingewikkeld deze zin, haha) een film gekeken, namelijk 'Sinister' en die was echt heeeeel eng, ik vond het oprecht een goede horrorfilm, wat niet vaak voorkomt. We hebben daarna twee Friends afleveringen en '10 Things I Hate About You' gekeken en toen waren we er wel weer overheen. Het was inmiddels wel al erg laat, dus we besloten maar te gaan slapen. De volgende dag zijn we naar een soort markt gegaan. Het was vrij groot, echt rond de 15 straten denk ik. Erg grappig en een gezellige sfeer. Daarna gingen we bij een cafeetje wat drinken en Nina en ik hadden echt heel lekker bananen-sinaasappelsap besteld, dus dat was even genieten. 's Avonds hebben we een Uruguayaanse barbecue gedaan met Jayson en Tyler (zijn zoon). Een Uruguayaanse barbecue houdt in dat je heel veel vlees eet, maar ook allemaal ander eten wat je nog hebt liggen en dat gooi je er ook gewoon op want waarom niet. Je hebt een heel groot ding wat op een soort oven lijkt en aan de zijkant heb je constant een vuur branden waarvan je de as enzo die eruit valt onder het rooster schuift en op die manier barbecue je dan. Als ik het goed begrepen heb, tenminste, en daar zou ik niet heel zeker over zijn, haha. Het was in ieder geval lekker en gezellig. Na de barbecue gingen we weer film kijken, deze keer geen horrorfilm, waar wel een spannende film, namelijk 'No Escape'. Volgens mij is dat een relatief nieuwe film, met Owen Wilson, maar ik snapte niet precies waar het over ging want ik viel ook in slaap (ik kan echt geen films kijken 's avonds als ik moe ben, ik val gewoon altijd in slaap). Daarna gingen we met Tyler echter toch nóg een film kijken en daarna nog een Friends aflevering en toen was het weer heel laat en ik vocht echt tegen mijn behoefte aan slaap dus het was super heftig, haha. Maar wel weer heel leuk allemaal. De volgende ochtend moesten we vroeg opstaan, want Jayson ging naar Colonia del Sacramento om vanuit daar met de ferry naar Buenos Aires te gaan. Hij moest daarheen voor wat werk, en hij had aangeboden om ons mee te nemen, want dat met die boot was ook wel een beetje ons plan. We waren natuurlijk heel blij met dat aanbod en hebben het gelijk geaccepteerd. In Colonia hebben we onze backpacks bij een 'baggage storage' achtergelaten en hebben we een kaartje gekocht om later op de dag de boot te nemen zodat we nog even Colonia konden bekijken. Het was een heel leuk klein dorpje, vrij toeristisch maar echt een leuke sfeer. Het was ook lekker weer, dus we hebben nog op een terrasje wat gegeten en gedronken. De bootreis duurde ongeveer een uurtje, en om 6 uur waren we in Buenos Aires. We hadden een couchsurfer geregeld, dus na een wandeling die wat langer was dan we dachten waren we bij ons adresje. Onze nieuwe host heet Juan en hij is heel gezellig. Zijn Engels is wel weer wat minder, Jayson en Tyler kwamen uit de VS dus hun Engels was gewoon heel goed en dan heb je nooit communicatieproblemen. Maar ja, luxe dingetjes zijn dat, haha. Juan heeft ons de buurt een beetje laten zien, hij woont midden in het centrum, en we hebben gegeten bij een goed restaurant. Kortom, alles ging gisteren helemaal naar onze zin. Het is nu bijna half 1 en we zijn nog niet op pad, maar we blijven waarschijnlijk wel lang in Buenos Aires dus we hebben ook geen haast. Tot nu toe vinden we het hier heel mooi, qua eerste indruk in ieder geval mooier dan de andere plekken waar we tot nu toe zijn geweest. Buenos Aires is vrij modern, en het voelt wat Europeser op een bepaalde manier. Het is ook een havenstad en na een wandeling langs de kade met uitzicht op mooie, hoge gebouwen voelden we ons helemaal thuis omdat het aan Rotterdam deed denken <3. Vandaag hebben we dus nog niet echt iets gepland staan, waarschijnlijk gewoon wat rondlopen en de buurt verkennen. Ik heb nog wat foto's van de afgelopen paar dagen die ik even zal posten hierna.

Groetjes van ons drieën!

1. Patricia:
    3 november 2015
    Wat komen jullie toch een aardige mensen tegen; het komt allemaal heel gastvrij over. Goed dat jullie een cursus Spaans gaan doen. Misschien wordt het communiceren daardoor (nog) makkelijker.
    Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's. (Mooie rug Nina!),

Liefs Patricia
  2. Oma:
    4 november 2015
    Hoi Suus,

Wat een leven hebben jullie. Ontzettend leuk verhaal weer. De foto's vind ik erg leuk!
    Stoere meiden zijn jullie hoor.

Liefs Oma XX
  3. Terese:
    5 november 2015
    Lieve Suus wat een heerlijke tijd heb je toch. Oma heeft gelijk vind ik. Jullie zijn een stel stoere meiden. Ik zie het ook Buenos Aires lijkt echt wel een beetje op Rotterdam . (Behalve de grote van de haven dan) Grapje hoor. Ik denk ik nog steeds trots op Rotterdam. Zo als jij je verhaal verteld komt de reis heel gerelaxt over hoor. Natuurlijk ben je vaak moe van het wandelen maar dat is logisch. Geniet lekker verder van jullie mooie reis en snel tot schrijfs en bedankt voor de leuke foto's.ps je ziet er geweldig goed uit
  4. Danielle:
    5 november 2015
    Hi Suus,

Leuk al je verhalen,lekker genieten! Het is denk ik handig om de app: maps.me te downloaden. Kun je heel snel kijken of ze een bioscoop hebben en waar;),maar ook waar je kunt pinnen of waar het postkantoor is.Je hoeft alleen de map van het land te downloaden en je kunt de app ook offline gebruiken (veel accurater dan google maps, ook zandwegen staan er op bijvoorbeeld). Hoeven jullie ook weinig voor te bereiden! Veel plezier! Kus Daan