En we zijn weer ergens anders

21 oktober 2015 - Porto Alegre, Brazilië

Hallo allemaal,
We zijn alweer weg uit Florianópolis (of zoals het daar genoemd wordt: Floripa). Het is een heel leuk eiland, erg rustig, niemand heeft haast, de mensen die er wonen werken een beetje, gaan even surfen en rusten wat uit. Het is vooral leuk in Floripa als de zon schijnt, want dan kun je naar alle mooie stranden en lekker surfen en bier drinken en weet ik veel wat nog meer. Wat dat betreft hadden wij het niet zo goed getroffen, want alleen zondag scheen de zon. Je merkt dan ook gelijk een enorm verschil met de drukte op het eiland en hoe levendig het er voelt. Zondag hebben we eerst een poging gedaan tot een wandeling, maar het pad was nogal modderig en Nina had last van haar arm, dus we zijn niet heel ver gekomen. In plaats daarvan besloten we naar het strand te gaan, waar we zo'n beetje de rest van de dag hebben doorgebracht totdat de zon onder ging en het te koud werd. 's Avonds werden we door Marius uitgenodigd om pizza te eten met hem en zijn studie vrienden, dus dat was erg gezellig. Lekkere pizza ook. Later op de avond was er vanuit het hostel vervoer geregeld naar een of ander samba feestje. Daphne en ik gingen erheen, Nina ging niet mee, maar ik vond het feestje niet zo spannend. Ik was nogal moe, en ik kan niet zo goed samba dansen (het is echt super moeilijk haha). Maandag waren we pas laat op pad. We hadden eerst uitgebreid nagedacht over de vraag of we in een keer naar Montevideo zouden gaan of dat we eerst naar Porto Alegre zouden gaan. Na heel veel gepraat en het opzoeken van allerlei bustijden en -prijzen, zijn we tot de beslissing gekomen dat we eerst naar Porto Alegre zouden gaan (zo moeilijk was het eigenlijk niet, de bus naar Montevideo reed alleen op maandagen en dat was dus later die dag, of de week erna. We wilden niet haasten en we wilden ook niet een week langer blijven, dus dat was al snel geen optie meer). De buskaartjes naar Porto Alegre online kopen ging helaas niet zo makkelijk. Nadat ik eerst een account had gemaakt en alles voorspoedig leek te gaan, wilden ze opeens toch een CPF nummer hebben en een factuuradres. Een CPF nummer is een soort BSN nummer, maar dan voor Brazilianen. Normaal vragen ze hier niet om als je kaartjes koopt, omdat je ergens aan moet kunnen vinken dat je buitenlands bent. We zijn toen naar het centrum gegaan om op het busstation kaartjes te kopen, waar Nina zich opeens bedacht dat ze haar paspoort niet bij zich had. We konden de kaartjes dus niet kopen, maar we hebben wel geïnformeerd aan de balie en we wisten ook gelijk dat het meer dan een uur duurde om vanuit Barra naar het station te komen. We hebben daarna een beetje door het centrum gelopen en wat gewinkeld. 's Avonds hebben we het maar rustig gehouden, want we waren nog steeds erg moe. Het hostel was wel heel gezellig, we hebben leuke mensen ontmoet en we kregen elke avond een gratis Caipirinha :) Dinsdag waren we ruim op tijd onderweg naar het busstation (maar liep ik nog steeds veel te veel te stressen over of we het allemaal zouden halen) en om twee uur reed de bus weg naar Porto Alegre met ons aan boord. In Porto Alegre hadden we zoveel couchsurfers gerequest dat we ineens keuze hadden, wat wel fijn was, want je weet maar nooit wat voor persoon het is en of ze te vertrouwen zijn. We hadden gelukkig een hele gezellige host die ons met open armen ontving en ons aan al zijn vrienden voorstelde. Na wat te hebben gedronken met een hele groep mensen bij een bar waar ze allemaal speciale bieren hadden (eindelijk een beetje lekker bier gedronken in Brazilië. Dat is nog een uitdaging, want 'Brahma' bier dat ze hier hebben is echt niet te zuipen), zijn we naar het huis van de couchsurfer gegaan. Echt een groot appartement en een goed bed. We zijn net wakker en we hebben echt lekker geslapen :) Vandaag gaan we maar eens kijken of er wat te doen is in Porto Alegre (volgens mij niet heel veel, maar we gaan het zien).

Doeiii!

1. Siranouch:
    21 oktober 2015
    Dank je wel voor het verhaal. Zo leuk om te lezen hoe dat allemaal gaat, dat reizen, het leven daar, enz. Ik hoop dat het al wat beter gaat met Nina's arm. Op de foto's bij de vorige verhalen zien jullie er zo goed uit, heel ontspannen en een beetje gebruind door het buitenleven ;). Veel plezier jullie en ik hoop dat Porto Alegre ook gezellig is.
  2. Berksun:
    Suuuuperleuk suusje, heb net alles gelezen hahahaha. Have fun daaro <3
  3. Patricia:
    21 oktober 2015
    Het ontbreekt jullie in ieder geval niet aan lekker eten en drinken, en leuk gezelschap.
    Het is weer een boeiend verhaal Suus. Veel plezier in Porte Alegre!
  4. Terese:
    22 oktober 2015
    Hallo Suzanne,hoe is het in Poa ? Hebben jullie al wat dingen bezocht? Ik vind de reisverslagen ook zo leuk.Het is net of ik een beetje met jullie meereis. Ik zoek ook iedere keer, wanneer je een plaats op noemt waar jullie heen zijn gegaan wat informatie daarvan op. Erg leuk. Veel plezier met elkaar. Dikke kus.
  5. Sonja Diener:
    22 oktober 2015
    Ha Suus, leuk om je verhaal te lezen. Op de trouwdag van John en Mieke vertelde je nog over je reisplannen en nu zit je er al! Heel veel plezier, samen met je vriendinnen...en pas goed op jezelf :-).
  6. Suzanne:
    22 oktober 2015
    Iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties, ik vind het echt leuk om ze te lezen! Ik kan er alleen niet echt op reageren want die optie is er niet maaaaar dank jullie wel :)
  7. Jenny:
    23 oktober 2015
    Wauw suus! Je bent wel heel fanatiek in het schrijven van je blogs :-). En dat terwijl je eerst nog twijfelde, niet stoppen hoor! Heel leuk om te lezen. We missen je wel hoor (zo saaaaaai).

Geniet!!!