Punta del Diablo en de reis naar Montevideo

30 oktober 2015 - Montevideo, Uruguay

Een hele goedemorgen! (Nou ja, bij jullie niet natuurlijk)
Wij zijn gisteren aangekomen in Montevideo, waar we veblijven bij een couchsurfer, waarschijnlijk tot maandagochtend. De laatste dagen in Punta del Diablo waren heel leuk en gezellig. We zijn dus dinsdag nog naar dat park geweest. Het was 's ochtends nogal druilerig weer en Nina en ik waren vroeg wakker en hadden erover nagedacht dat we misschien beter al diezelfde dag weg konden gaan. Na een hele chille ochtend doe voor ons bestond uit lezen voor het nog smeulende haardvuur en na een tijdje rustig ontbijten (echt goed ontbijt bij dat hostel, dat maak je niet vaak mee), werd Daphne ook wakker. De weersverwachting vertelde ons dat het weer zou opklaren 's middags en dus besloten we toch gewoon naar het park te gaan. We konden mountainbikes huren voor de dag vanuit het hostel en we zijn naar Parque Santa Teresa gefietst, met een kleine omweg want we wisten de weg natuurlijk weer niet. We moeten dit soort dingen toch echt eens beter gaan voorbereiden, maar om de een of andere reden lijkt dat steeds bij niemand op te komen. Het was best ver fietsen naar het park, dus na een korte ruststop langs Ruta 9 (gewoon naast een verkeersbord onze fietsen neergegooid), kwamen we na ongeveer drie kwartier aan bij het park. Het park was ook vrij groot en we hadden even op de kaart gekeken waar de bezienswaardigheden waren (en waar de picknick plekken waren, want we hadden stokbrood en blikjes tonijn meegenomen zodat we konden picknicken). We moesten toen nog best een eind fietsen, en we kwamen langs een van de supermarktjes die we op de kaart hadden zien staan. We konden wel wat extra water gebruiken, want het was best warm en dus ver fietsen. Helaas was de supermarkt dicht (net als alle andere dingen in het park, moesten we later concluderen). Laagseizoen, hè. We zijn toen doorgefietst naar de grootste trekpleister van het park: Fortaleza, een of ander fort waar ik eigenlijk helemaal niks over weet. Ook daar konden we niet in, maar het was wel een mooie plek want het stond op een heuvel dus er was een uitzicht. We besloten daar te gaan picknicken. Dat was nog een uitdaging, want hoe maak je blikjes tonijn open met een zakmes waar niet het juiste hulpmiddel op zit? Na veel te lang proberen hadden we eindelijk de twee blikjes open en toen hebben we lekker geluncht naast een standbeeld van een man op een paard. Daarna besloten we terug te gaan, want dat park was best groot, het was al vrij laat, en het was ook gewoon leuk om erdoorheen te fietsen, allemaal mooie natuur enzo. 's Avonds hebben we weer bij het hostel gegeten, dus dat was lekker makkelijk. De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt (nog een extra nacht geboekt in het hostel. We hadden allemaal dat we aan de ene kant wilden blijven, maar aan de andere kant ook niet. Na beide kanten uitgebreid beargumenteerd te hebben, hebben we de beslissing gemaakt door middel van een coinflip. Het lot had besloten: we zouden blijven). Iemand had ons verteld over een leuke wandeling naar een mooi uitkijkpunt, en we dachten dat we de route wisten maar we waren helemaal verkeerd gelopen en na zware tijden waarop we niet echt op een pad liepen maar door modder of over bomen enzo kwamen we eindelijk op het strand. Daar hebben we weer gepicknickt (deze keer hadden we blikjes tonijn met lipjes gekocht, haha) en toen begonnen we aan de terugtocht. Het leek ons beter om die gewoon over het strand te doen, en zo moesten we tot de ontdekking komen dat we tijdens onze zware tocht ten opzichte van het hostel heel weinig afstand hadden afgelegd. Gelukkig betekende dit ook dat we snel weer thuis waren. Die avond zijn we uit eten geweest, en dat was erg lekker. We hadden al wel besloten dat we de volgende dag (donderdag) toch echt zouden vertrekken, dus na weer een rustige ochtend te hebben gehad, zaten we om half 12 in de bus naar Montevideo. In Montevideo hebben we een taxi genomen naar het adres van onze couchsurfing host en het is een vrij groot huis dat ook als kantoor dient voor een paar programmeurs. Het huis is van een man en zijn zoon, en ze zijn allebei heel aardig. Gisteravond zijn we met ze gaan eten bij het café van een vriend van ze. Het was een veganistisch café, en de eigenaar was een heel vriendelijke jongeman. Het was een hele gezellige avond, maar het was gewoon donderdag dus we hebben het niet te laat gemaakt. Vandaag weten we nog niet echt wat we gaan doen, waarschijnlijk gewoon een beetje rondlopen ofzo. We zien wel.
Ik post nog even wat foto's hierachteraan.
Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat.
Groetjes!

1. Patricia:
    30 oktober 2015
    Wat leren jullie toch veel (over het nut van blikopeners e.a.)!
    Veel plezier in Montevideo. Ik ben wel benieuwd naar wat voor stad dat is. Hou ons maar goed op de hoogte.
    Lfs.,

Patricia
  2. Siranouch:
    30 oktober 2015
    Hi Suzy, wat een leuk verhaal weer over jullie belevenissen! Ik moest erg lachen over de manier waarop jullie dingen (niet) voorbereiden. Eigenlijk niets voor jou. Toch misschien wat Zuid-Amerikaanse invloeden? Mañana, mañana... Wat fijn dat jullie weer kunnen couchsurfen in Montevideo, want dat was niet makkelijk om iemand te vinden daar. Wat is de natuur daar toch mooi, prachtig, zo uitgestrekt, zoveel ruimte. Ik vind het leuk dat jullie ook telkens even op een foto staan. Veel plezier jullie. X X